O škole
O škole
rovne prilezitosti2
- Napsal Petr Hoštička
- Zobrazení: 8744
Rovné příležitosti2
Vzdělávání bez bariér
(CZ.1.07/1.2.15/02.0019)
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo operačního programu: CZ.1.07
Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání
Číslo prioritní osy: 7.1
Číslo oblasti podpory: 7.1.2
Název oblasti podpory: Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
VZDĚLÁVÁNÍ BEZ BARIÉR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Písek realizovala od 1. září 2013 do 31. prosince 2015 projekt v rámci Evropského sociálního fondu projekt s názvem „Vzdělávání bez bariér“. Cíle projektu byly realizované naplňováním hlavních aktivit rozložených do dílčích kroků skládajících se z následujících oblastí:
* zvyšování kompetencí učitelů prostřednictvím vzdělávání v oblasti zlepšování sociálního prostředí ve škole s důrazem na žáky s cílem zvýšení jejich schopností a dovedností efektivně a adekvátně se adaptovat na dané sociální prostředí a úspěšně v něm sociálně komunikovat;
* doplnění stávajícího systému poradenství pro žáky hledající odpovědi na problémy, které ovlivňují nebo mohou ovlivňovat jejich výsledky ve škole s cílem zamezit jejich předčasnému odchodu ze systému vzdělávání.
Při plnění tohoto dílčího úkolu absolvovalo patnáct učitelů školy dvoudenní seminář zaměřený na poradenství pro žáky, kteří se potýkají problémy v oblasti vzdělávání ale i v oblasti sociokulturní. Do pilotního ověřování bylo zařazeno deset žáků, kterým se individuálně věnovalo pět učitele školy a pomáhalo jim řešit jejich problémy.
* zavedení tzv. projektových dnů, které žákům pomohou lépe uchopit kompetence předávané jim v rámci ŠVP v oblastech finanční gramotnost, ekologie a ekologické chování, boj proti rasismu a xenofobii a k získání sociálních dovedností důležitých pro adekvátní sociální adaptaci, dobré mezilidské vztahy, porozumění sobě i druhým, řešení sociálních problémů a optimalizaci sociální komunikace.
Pět projektových dnů bylo zaměřeno do tří oblastí. První řešila problematiku rasismu, xenofobie, holocaustu. Žáci se aktivně zapojili do získávání informací o této problematice. Značně jim k tomu dopomohla beseda s novinářem Stanislavem Motlem. Druhá oblast se zabývala zvyšováním úrovně tzv. finanční gramotnosti. Na základě získaných zkušeností žáci učebních ale i maturitních oborů řešili praktické úkoly spojené s úvěry, půjčkami pojištěním apod. Třetí oblast projektových dnů byla zaměřena na ekologii a ekologické chování. Žáci školy pod vedením metodiků a učitelů sbírali informace např. v CHKO Řežabinec, ve společnosti EKODEPONT Černošín či záchranné stanici pro zvířata v Makově. Celkem bylo do projektových dnů zapojeno více jak pět set žáků školy.
* vytvoření webových stránek umožňujících žákům individuální (jednotlivé, osobní) studium ve všech předmětech (všeobecně vzdělávací i odborné), za využití materiálů vzniklých v předcházejících projektech realizovaných školou včetně učebny vybavené ICT.
Vytvořeny byly originální webové stránky zaměřené na e-learning, které učitelům umožňují uplatňovat nové učební metody či zlepšit individuální přístup k žákům. V této souvislosti byla vybavena jedna třída moderní technikou.
Tento článek je ke stažení zde (PDF 263 kB)
Projekt „Vzdělávání bez bariér“ se blíží ke konci
Od 1. září 2013 je Střední odbornou školou a Středním odborným učilištěm naplňován projekt OP VK s názvem „Vzdělávání bez bariér“ vedený pod evidenčním číslem CZ.1.07/1.2.15/02.0019, jehož realizace končí 31. prosince 2014.
Součástí projektu byly i tzv. „Projektové dny“. Projektové dny jsou chápány jako nástroje pro lepší uchopení kompetencí předávaných žákům v rámci školního vzdělávacího programu (ŠVP) a jejich praktického uplatňování v návaznosti na řešení některých problémových oblastí (finanční gramotnost, ekologie a ekologické chování, boj proti rasismu a xenofobii; získání sociálních dovedností důležitých pro adekvátní sociální adaptaci, dobré mezilidské vztahy, porozumění sobě i druhým, pro přijetí osoby do sociálních skupin, řešení sociálních problémů a optimalizaci sociální komunikace). Jejich realizací docházelo k ověření kompetencí žáků ke komplexnímu řešení problémů, se kterými se setkávají. Tedy předání kompetencí a z nich plynoucích schopností a dovedností optimálně sociálně komunikovat. Vytvořit u nich smysl pro spolupráci a nekonfliktní vztahy. Definování problémů, jejich diskuze vede ke zlepšování klimatu ve škole.
Jedním okruhem, jak je výše uvedeno, byla otázka rasismu, xenofobie, holocaustu. Součástí tohoto projektového dne bylo i setkání s předním českým novinářem a reportérem Stanislavem Motlem. V Divadle Fráni Šrámka došlo k projekci několika filmů s tématikou nacismu, rasismu a xenofobie. Přítomný host obšírně informoval o své práci s dokumenty, o setkávání se s válečnými zločinci, o příčinách rasismu a všech doprovodných jevech.
Zajímavostí bylo, že tyto informace byly doplněny filmovými příběhy hrdinů ve stejném věku, jako bylo přítomné publikum, tedy patnáct až sedmnáct let, což na ně velmi pozitivně zapůsobilo.
Projekt se orientuje na následující tři aktivity:
- uplatňování a zlepšování organizačních forem výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací
- zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání
- vybudování "záchytné sítě" pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit.
Proces naplňování těchto hlavních aktivit je rozložen do dílčích kroků skládajících se z následujících oblastí:
- zvyšování kompetencí učitelů
- doplnění stávajícího systému poradenství pro žáky
- zavedení tzv. projektových dnů
- zlepšení podmínek pro uskutečňování adaptačních kurzů
- vytvoření webových stránek umožňujících žákům individuální (jednotlivé, osobní) studium včetně vybavení učebny ICT technikou.
S realizací projektu jsme začali 1.9.2013 a projekt bude ukončen 31.12.2014.
Ke stažení informace o projektu (soubor ve formátu pdf)
dvvp2
- Napsal Petr Hoštička
- Zobrazení: 8624
Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků SOŠ a SOU Písek
(CZ.1.07/1.3.40/02.0028)
zkrácený název projektu „učme se učit“
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo operačního programu: CZ.1.07
Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání
Číslo prioritní osy: 7.1
Číslo oblasti podpory: 7.1.3
Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení.
Hlavním cílem projektu je realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků SOŠ a SOU Písek. Aplikace nabytých znalostí a dovedností pedagogickými pracovníky povede ke zvýšení kvality a efektivity vzdělávání ve škole a sekundárně k rozvoji klíčových kompetencí u žáků.
S realizací projektu jsme začali 1.9.2013 a projekt bude ukončen 31.12.2014.
Ke stažení informace o projektu (soubor ve formátu pdf)
školní jídelna
- Napsal Petr Hoštička
- Zobrazení: 30083
Obědy pro jihočeské děti - dotační program
Dotační program je zaměřen na podporu materiálně znevýhodněných rodin s dětmi v Jihočeském kraji s přihlédnutím k aktuální ekonomické situaci a zvyšujícím se nákladům rodinných rozpočtů na zajištění
základních potřeb, mezi které patří i školní stravování. Školním stravováním je myšlena strava poskytovaná dětem ve školách, školských zařízeních či zařízeních školního stravování v obvyklém rozsahu (včetně nápoje, resp. pitného režimu) a kvalitě/nutričním složení tak, jak je stanoveno platnou legislativou.
Financování dotačního programu je poskytováno s využitím finanční podpory EU a finanční podpory Jihočeského kraje.
Podmínky a podrobnosti se dozvíte zde.
Školní jídelna Budějovická 1664
Důležité informace pro žáky SOŠ a SOU 2.-4. ročníky, odebírající pouze obědy!
Školní jídelna zajišťuje snídaně, obědy a večeře žákům ubytovaným na DM; dále zajišťuje obědy žákům středních škol; obědy žákům SOŠ a SOU Písek s výukou Na Spravedlnosti a Na Samotách (výdejny).
Důležitá informace pro všechny žáky, kteří jsou v evidenci stravování při ŠJ Budějovická 1664 a Školní výdejny – vývozy Samoty a Na Spravedlnosti.Všichni strávníci jsou povinni si kontrolovat přes aplikaci strava.cz své nastavení stravovacích zvyklostí! Ti, co mají špatné nastavení z loňského nebo letošního roku, si sami přeobjednávají nebo musí nové nastavení nahlásit paní Novákové, v kanceláři ŠJ a DM.
vnitřní řád školní jídelny
vnitřní řád školní výdejny
vedoucí školní jídelny: Bc. Drahomíra Dušková, telefon 380 602 928, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
účetní školní jídelny: Ing. Olga Nováková, telefon: 382 210 436, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Přihlášky na stravování:
žáci SOŠ a SOU Písek - obědy
žáci SŠ - obědy
zaměstnanci
cizí strávníci (110,- Kč)
ubytovaní žáci si stravování přihlašují jako součást ubytování
Školní jídelna – Komenského 86
školní jídelna zajišťuje pouze obědy pro žáky SOŠ a SOU Písek
pracovnice školní jídelny: Michaela Holubová, tel: 731 514 574, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
kuchařka: Jana Efenberková
provozní doba pro přihlašování a odhlašování obědů: denně 9.00 – 12.00 hodin
přihláška ke školnímu stravování - Komenského (202 KB pdf)
vnitřní řád školní jídelny Komenského (44 KB pdf) (44 KB pdf)
Veřejné zakázky
- Napsal Petr Hoštička
- Zobrazení: 27885
Přehled veřejných zakázek malého rozsahu k 31.12.2024
najdete zde (pdf)
- Napsal Petr Hoštička
- Zobrazení: 20020